REKLAMA
Znaleziono 3333 wyników
Tramwaj na Borowską. Wiemy, kto chce zaprojektować nową trasęartykuł
Pokaż artykuł
Tramwaj na Borowską. Wiemy, kto chce zaprojektować nową trasę
Miasto szuka projektanta nowej trasy tramwajowej, która umożliwi pojazdom MPK dojazd do okolic szpitala przy ulicy Borowskiej. Do postępowania stanął jeden zainteresowany.
Postępują prace na budowie nowego dworca kolejowego Olsztyn Główny [FILM + WIZUALIZACJE]artykuł
Pokaż artykuł
Postępują prace na budowie nowego dworca kolejowego Olsztyn Główny [FILM + WIZUALIZACJE]
Nowy dworzec kolejowy Olsztyn Główny to jedna z najbardziej wyczekiwanych inwestycji w stolicy Warmii i Mazur. Powstanie w ramach Programu Inwestycji Dworcowych na lata 2016-2023 z dofinansowaniem ze środków unijnych z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Będzie to czwarty w kolejności Dworzec Główny w Olsztynie. Pierwszy wybudowano w 1872 roku, drugi po 1945 roku, na skutek odbudowy pierwszego, natomiast trzeci w latach 1969-1971.
Trwa budowa nowego dworca kolejowego Olsztyn Główny [FILM + WIZUALIZACJE]artykuł
Pokaż artykuł
Trwa budowa nowego dworca kolejowego Olsztyn Główny [FILM + WIZUALIZACJE]
Nowy dworzec kolejowy Olsztyn Główny to jedna z najbardziej wyczekiwanych inwestycji w stolicy Warmii i Mazur. Powstanie w ramach Programu Inwestycji Dworcowych na lata 2016-2023 z dofinansowaniem ze środków unijnych z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Będzie to czwarty w kolejności Dworzec Główny w Olsztynie. Pierwszy wybudowano w 1872 roku, drugi po 1945 roku, na skutek odbudowy pierwszego, natomiast trzeci w latach 1969-1971.
Trwa budowa nowego dworca kolejowego Olsztyn Główny [FILMY + WIZUALIZACJE]artykuł
Pokaż artykuł
Trwa budowa nowego dworca kolejowego Olsztyn Główny [FILMY + WIZUALIZACJE]
Nowy dworzec kolejowy Olsztyn Główny to jedna z najbardziej wyczekiwanych inwestycji w stolicy Warmii i Mazur. Powstanie w ramach Programu Inwestycji Dworcowych na lata 2016-2023 z dofinansowaniem ze środków unijnych z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Będzie to czwarty w kolejności Dworzec Główny w Olsztynie. Pierwszy wybudowano w 1872 roku, drugi po 1945 roku, na skutek odbudowy pierwszego, natomiast trzeci w latach 1969-1971.
TBM Katarzyna drąży podziemny tunel kolejowy pod Łodzią [FILMY + ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
TBM Katarzyna drąży podziemny tunel kolejowy pod Łodzią [FILMY + ZDJĘCIA]
Po wykonaniu wzmocnień terenu w rejonie ul. Mielczarskiego duża maszyna TBM kontynuuje drążenie tunelu kolejowego w Łodzi. Wykonawca inwestycji uzgadnia z miastem warunki dla dalszej realizacji robót, w tym lokalizacje tzw. szachtów. Podziemne połączenie Łodzi Fabrycznej ze stacjami Łódź Kaliska i Żabieniec zapewni podróże ze stolicy województwa we wszystkich kierunkach. Sprawniejsza będzie komunikacja w aglomeracji. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za ponad 1,8 mld zł netto jest współfinansowana z POIiŚ.
Postępują prace na budowie nowego dworca kolejowego Olsztyn Główny [FILM + WIZUALIZACJE]artykuł
Pokaż artykuł
Postępują prace na budowie nowego dworca kolejowego Olsztyn Główny [FILM + WIZUALIZACJE]
Nowy dworzec kolejowy Olsztyn Główny to jedna z najbardziej wyczekiwanych inwestycji w stolicy Warmii i Mazur. Powstanie w ramach Programu Inwestycji Dworcowych na lata 2016-2023 z dofinansowaniem ze środków unijnych z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Będzie to czwarty w kolejności Dworzec Główny w Olsztynie. Pierwszy wybudowano w 1872 roku, drugi po 1945 roku, na skutek odbudowy pierwszego, natomiast trzeci w latach 1969-1971.
Budowa torów i nowych peronów na Warszawie Zachodniej. Będą zmiany w komunikacji [FILMY + ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
Budowa torów i nowych peronów na Warszawie Zachodniej. Będą zmiany w komunikacji [FILMY + ZDJĘCIA]
Rosną kolejne nowe perony na stacji Warszawa Zachodnia. Rozbudowywana jest hala peronowa. Rozpoczął się montaż wind, a pod ziemią rozrasta się przejście podziemne. Przed wykonawcą prace torowe na wschodnim wjeździe na stację. Zakres prac zaplanowany od 25 czerwca do 2 września br. wymaga zmian w rozkładzie jazdy na linii podmiejskiej. Największa inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. w Warszawie to projekt za ok. 2 mld zł netto, współfinansowany ze środków unijnych POIiŚ.
Historyczny kontrakt PKP Intercity i NEWAG na zakup 63 nowych lokomotyw wielosystemowychartykuł
Pokaż artykuł
Historyczny kontrakt PKP Intercity i NEWAG na zakup 63 nowych lokomotyw wielosystemowych
W środę 10 stycznia 2024 r. PKP Intercity podpisało umowę z nowosądecką firmą NEWAG na zakup 63 elektrycznych lokomotyw wielosystemowych z opcją zamówienia kolejnych 32 i świadczeniem 5-letniej usługi utrzymania. To pierwsze w historii, zarówno przewoźnika, jak i producenta tak duże zamówienie jednej serii pojazdów. Wartość umowy to blisko 2,3 mld złotych brutto.
Zabytkowy dworzec Łowicz Główny został otwarty dla pasażerów po przebudowieartykuł
Pokaż artykuł
Zabytkowy dworzec Łowicz Główny został otwarty dla pasażerów po przebudowie
Imponuje wyglądem i nocną iluminacją elewacji, a także nowoczesnym i funkcjonalnym wnętrzem. Do tego jest przyjazny wszystkim pasażerom i ekologiczny. Dziś (15.02) dworzec Łowicz Główny został otwarty dla pasażerów po przebudowie.
Rohlig SUUS inwestuje pod Białymstokiemartykuł
Pokaż artykuł
Rohlig SUUS inwestuje pod Białymstokiem
Rohlig SUUS Logistics kontynuuje inwestycje w Polsce. Tym razem w północno-wschodniej części naszego kraju. Firma uruchomiła skład celny oraz magazyn czasowego składowania w oddziale w Choroszczy k. Białegostoku.
W Koszalinie trwa budowa nowego dworca kolejowego [ZDJĘCIA+WIZUALIZACJE]artykuł
Pokaż artykuł
W Koszalinie trwa budowa nowego dworca kolejowego [ZDJĘCIA+WIZUALIZACJE]
Będzie supernowoczesny, zaprojektowany zgodnie ze współczesnym trendami, komfortowy i ekologiczny – tak będzie wyglądał nowy dworzec kolejowy w Koszalinie.
Pojedziemy pociągiem po obwodnicy Poznania – jest umowa na praceartykuł
Pokaż artykuł
Pojedziemy pociągiem po obwodnicy Poznania – jest umowa na prace
Mieszkańcy Poznania zyskają nowe możliwości podróżowania koleją w aglomeracji poznańskiej. W poniedziałek 27 maja PKP PLK S.A. podpisała umowę na przygotowanie projektów wykonawczych i wykonanie prac budowlanych, które dostosują kolejową obwodnicę stolicy Wielkopolski do przejazdów pociągów pasażerskich. Inwestycja za ok. 1,4 mld zł ze środków budżetowych jest planowana do końca 2027 r.
Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z kilkunastu inwestycji PKP PLK. Środki z KPO na kolej chce wydać efektywnieartykuł
Pokaż artykuł
Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z kilkunastu inwestycji PKP PLK. Środki z KPO na kolej chce wydać efektywnie
Ministerstwo Infrastruktury dokonało przeglądu projektów planowanych do wdrożenia przez PKP Polskie Linie Kolejowe SA, finansowanych z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności (KPO). Efektem tych prac jest decyzja o zmianie sposobu zagospodarowania części środków zaplanowanych na ten cel. Zostaną one przeznaczone na realizację projektów PLK SA, dzięki którym osiągnięte zostaną lepsze efekty dla rozwoju sieci kolejowej w Polsce.
Kraków: Adaptacja i modernizacja zabytkowego dworu w Wadowieartykuł
Pokaż artykuł
Kraków: Adaptacja i modernizacja zabytkowego dworu w Wadowie
Adaptacja i modernizacja zabytkowego dworu w Wadowie to zadanie, które Zarząd Zieleni Miejskiej planuje w tym roku zgłosić do wprowadzenia na listę rankingową inwestycji. Budowa byłaby wówczas realizowana w latach 2024-2026.
Poprawi się dostęp do portu w Szczecinie w rejonie Kanału Dębickiegoartykuł
Pokaż artykuł
Poprawi się dostęp do portu w Szczecinie w rejonie Kanału Dębickiego
Trwa modernizacja portu w Szczecinie. W ramach inwestycji rozbudowane zostanie nabrzeże Czeskie i Słowackie, a wybudowane Norweskie i Duńskie (etap I). Akweny portowe zostaną dostosowane do nowej głębokości 12,5 metra toru wodnego Świnoujście-Szczecin. Kanał Dębicki będzie poszerzony do szerokości 200 m. Dzięki inwestycji Port Szczecin przyjmie statki z ładunkiem nawet 50 tys. ton w ładowniach, przez co podwoi ilość obecnie obsługiwanych ładunków. To podniesie jego konkurencyjność na rynku portów bałtyckich. Koszt wszystkich prac to 343,1 mln zł.
PIT-RADWAR rozbuduje za 100 mln zł zakład produkcyjny w Kobyłce pod Warszawąartykuł
Pokaż artykuł
PIT-RADWAR rozbuduje za 100 mln zł zakład produkcyjny w Kobyłce pod Warszawą
PIT-RADWAR S.A., jeden z czołowych dostawców urządzeń z zakresu elektroniki profesjonalnej dla Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej rozbuduje swój potencjał produkcyjny. 23 listopada 2022 r. pomiędzy PIT-RADWAR S.A. a spółką MIRBUD została podpisana umowa na wykonanie prac budowlanych na terenie firmy w Kobyłce.
Wyższe czynsze, wyższa jakość – czego oczekują najemcy obiektów magazynowo-logistycznych?artykuł
Pokaż artykuł
Wyższe czynsze, wyższa jakość – czego oczekują najemcy obiektów magazynowo-logistycznych?
Po okresie silnego trendu wzrostowego bazowe stawki czynszu w sektorze magazynowym weszły w fazę stabilizacji. To efekt między innymi malejącej inflacji w strefie euro. Według wyliczeń firm doradczych obecnie za wynajem powierzchni najemcy muszą zapłacić od 3,6 do 7 euro/mkw. miesięcznie w zależności od lokalizacji. Popyt koncentruje się przede wszystkim na głównych rynkach i nieruchomościach wpisujących się w strategie ESG przedsiębiorstw. Zielona poprzeczka jeszcze nigdy nie była tak wysoko.
Polski rynek biurowy: Optymalizacja i stabilny popyt – podsumowanie 2023 roku i prognozy na 2024 r.artykuł
Pokaż artykuł
Polski rynek biurowy: Optymalizacja i stabilny popyt – podsumowanie 2023 roku i prognozy na 2024 r.
Zmniejszający się wolumen powierzchni biurowej w budowie przy jednoczesnej dalszej optymalizacji zarówno posiadanej powierzchni przez najemców, jak i ogólnych kosztów funkcjonowania biura charakteryzowały rynek biurowy w Polsce w 2023 roku. Był to też kolejny rok, w którym zarówno najemcy, jak i deweloperzy mierzyli się z utrzymującymi się na dość wysokim poziomie ogólnymi kosztami wykończenia powierzchni. Dodatkowo „drogi pieniądz” nie sprzyjał ogólnej polityce szeroko zakrojonej ekspansji, a bardziej rynek zdominowała ostrożność.
Modernizacja Kanału Łuczańskiego (Giżyckiego) przekracza półmetekartykuł
Pokaż artykuł
Modernizacja Kanału Łuczańskiego (Giżyckiego) przekracza półmetek
Trwają prace hydrotechniczne obejmujące przebudowę i umocnienie kanału Łuczańskiego (Giżyckiego). Zrealizowane już zostały roboty rozbiórkowe polegające m.in. na demontażu oczepów żelbetowych. Na ukończeniu jest zbrojenie i betonowanie nowych oczepów. Kolejnym kluczowym etapem będą roboty czerpalne mające na celu pogłębienie tej bardzo ważnej drogi w ramach szlaków wodnych Wielkich Jezior Mazurskich. Prace przebiegają zgodnie z założeniami wykonawcy. Całą modernizację realizuje Korporacja Budowlana DORACO.
W Łodzi trwa rewitalizacja Pasażu Schillera. Zasadzono pierwsze drzewa [ZDJĘCIA + WIZUALIZACJE]artykuł
Pokaż artykuł
W Łodzi trwa rewitalizacja Pasażu Schillera. Zasadzono pierwsze drzewa [ZDJĘCIA + WIZUALIZACJE]
Trwa rewitalizacja Pasażu Schillera w Łodzi. Po modernizacji będzie miał charakter rekreacyjno-usługowego pasażu miejskiego. Na pasażu zostanie wydzielony plac miejski, który będzie idealną przestrzenią na plenerowe wydarzenia. Na co dzień w miejscu obecnego parkingu działać będzie duża fontanna posadzkowa, sprzyjająca odpoczynkowi i zabawie. Fontanny oraz nowe, dające cień drzewa i wygodne ławki znajdą miejsce także w pozostałych częściach Pasażu. Do parku im. H. Sienkiewicza prowadzić będzie aleja drzew. Pojawi się także plac zabaw. Finał inwestycji w planowany jest na czwarty kwartał 2023 roku.
REKLAMA